Tuning-Feed

Újdonságok, hírek, információk…

Olvashattok új termékekről, versenyzőink szerepléseiről és egyéb eseményekről.

Velezdi Eszter gyorsriport

Eszternek sűrű éve van. Egy kis rally, egy szezonnyi hegyi futam, egy adag szlalom verseny és mind ezek mellet folyamatos e-sport megmérettetés.

“A Veteràn hegyi felfutó ezévi utolsó futamàra Nógrádsipekben került sor. Na de ez egy cseppet sem volt ilyen sima ügy. Minden az utolsó pillanatban àllt össze,  baràti segítséggel, hogy végül a pàlyàn küzdhessünk meg az év végi dobogóért.

Egy hullàmvasút volt az egész év , de ezen a futamon sikerült a kategória második helyén célbaérni így a bajnoksàg 3. helyét is hazahozva. Hàlàsan köszönök minden tàmogatàst, és szurkolàst, hiszen ez a Ti érdemetek, ezt együtt értük el! Az öreg vasakat télre nyugalomba helyezzük, de a szezonkezdésig sem leszek tétlen.

A GT szimulátor bajnoksàg még zajlik, ahol aktívan részt veszek, és Sàndor Norbert jóvoltàból csatlakoztam a Szlalom Orszàgos Bajnoksàghoz is, egy Mini Cooper volànja mögött! Új kihívàsok vàrnak, aminek àllok elébe és remélem szàmíthatok ràtok a jövőben is! Puszi”

Mediterrán Rally - Rally2, Rally3

A verseny mindkét napján esős idő fogadta a mezőnyt, rengetegen látogatták meg az út szélét, sajnos néhányan az erdőt is... Szerencsére csak anyagi kár történt.

A Kocsis Imre – Henszelmann Zsolt kettős ugyan nem volt elégedett az eredménnyel, de karcmentesen hozták be a Citroent.

Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl, mivel nem mentünk még esőben az autóval, nem tudtuk hogy fog viselkedni. Gumikat is meg kellett szokni, amik természetesen hibátlanul működtek, csak nekünk kellett elhinni. Az első gyorson, a második kanyarban megforogtunk, második gyorson eléggé elspóroltuk és ezt a hátrányt, amit ezeken a gyorsokon felhalmoztunk, ebben a mezőnyben nagyon nehezen lehet ledolgozni…harmadik szakasztól kategória második időket mentünk, így sikerült feljönni a harmadik helyre…sajnos az utolsó gyorsot eltörölték, amin még tudtunk volna javítani, de nem vagyunk elkeseredve, mivel karcmentesen hazahoztuk az autót. Köszönjük a segítséget az egész Csapatnak, Támogatóinknak és köszönjük a szurkolást szurkolást!”

A Krámpek testvérpár is hasonlóan szigorú volt magához, holott nincs miért szégyenkezni. 

“A Mediterrán Rallyn elért eredményünk nem az előre kitűzött céljainkat tükrözte, a kategóriánkban megszerzett 6.hellyel, de természetesen ennek is örültünk, hisz sikerült a versenyen a célba beérjünk. Pécs után pici kitérőt teszünk most vasárnap és Sárisápon a II. Add a kezed jótékonysági rendezvényen fogjuk kiállítani a versenyautót, de október első hétvégéjén újra autóba ülünk, Kincsesbányán a II. Watz Rallyra. Igaz csak jó távolról (Porec rallyról) drukkolhatok majd tesóméknak, de remélem így is jó versenyek várnak még ránk.”

Fóti Péter és Vörös Adrián számára jól alakult a hazai  verseny. Erősen zártak és az autó is kiválóan működött.

“Hát hol is kezdjem. Izgatottan vártuk a versenyt, mert a Bajnoki pontok most sokat számítottak nagyon, akár csak a többi verseny hétvégén. A cél továbbra sem volt más, mint a lehető legtöbb pontot haza hozni a saját kapacitásainkon belül.
Ahogy teltek múltak a napok egyre jobban az kezdett bebizonyosodni hogy naaagyon fog esni az eső… 😆

Nem örültem neki, kicsit sem, mert sikerült gumit vásárolni, de hát nem eső gumit vettünk a verseny előtt 2 héttel… 👏🤣
Úgyhogy villám gyorsan megoldást kellett találni arra, hogy legyen vízre való gumink. A verseny előtti utolsó estén tudtam őket felnire szerelni, szóval éppen időben. 😃
Egy métert nem mentem időre vízen még, hiába volt tavaly a Mecsek rallyn Péntek este eső, nem időre mentünk.. 🤷‍♂️
Így most minden új volt. De úgy gondolom nagyjából sikerült alkalmazkodni, és minden remekül ment. A kocsinak egy nyikkanása nem volt, minden úgy működött, ahogy kellett.

Sokat dolgoztunk az autón a verseny előtti hetekben, utolsó estéken az egyik barátommal, aki minden versenyen ott is van és rengeteget dolgozik azért – azon, hogy ez a kocsi működjön, és jó is legyen, amiért nagyon hálás vagyok Máté Alexnak, ezúton is köszönöm Barátom, mert nélküled sehol nem lennék! 🙏❤️
Csütörtök este kezdett esni, Vasárnap reggelig esett.. Nem volt sok variáció 😃. Igyekeztem a lehető leggyorsabban végig menni ahogy Adrián diktálta a pályát és a vége egy Kategória második hely, illetve a Rally 3 összetett eredményei között a nyolcadik helyre volt elég a tempónk. Fantasztikus hétvége volt, imádtam minden percét. 🙏
Köszönöm a csapatunk másik tagjának az áldozatos munkáját, László Kevinnek, ő is nagyon sokat tesz ezért, hogy működjünk. 🙏❤️
Köszönöm a kis csapatunknak a hétvégét, és a partnereinknek akik ezt lehetővé tették, hogy részt tudjunk venni ezen a hétvégén is! 🙏
Folytatás Fehérvár Csurgó környékén a jövő héten, gyertek szurkolni, versenyt nézni, ismét egy jó kis rendezvény elébe nézünk.” 😊🏁

Voltak rossz pillanatok is. A Kovács Roland – Kövesdi Roland páros ugyan karcolásokkal megúszta a balesetet, de autójuk nagyot kapott. Egyelőre nem tudják hogyan tovább, de mi reménykedünk a folytatásban. 

Köszönjük megmaradunk !!!😘😊😊kicsit lelkileg megtörve 😞 A folytatáshoz csodának kell lennie 😢😢”

“Úgy gondolom, hogy ez a sportág örökéletű lesz Olaszországban.”

Oroszlány Rally - Rally3

Óriási tömeget mozgatott meg a Rally3-asok legutóbbi versenye. Sok nevező, ragyogó idő és még egy WRC-t is láthattak a nézők. Kedves versenyzőink szokás szerint lelküket beletették a hétvégébe, hosszú és fárasztó munkájuk volt. Érkeznek a beszámolók…
Bertalan Márton, aki egyébként a Rally1 ORC regisztrált versenyzőnk, most egy számára új technikával indult Just4Fun kategóriában. Megkérdeztük, milyen élmény volt a teszt a Peugeot 208 rally4-essel, amit zagyva lajostól kaptak kölcsön.

Abszolút jó, nagyon örültem a lehetőségnek amit Zagyva Lajos felajánlott, hálás vagyok érte! Kiváncsi voltam milyen lehet menni egy ilyen autóval, tetszett minden kilométer 🙂

 

 

Gratulálunk a Merényi Zsolt – Modrovics Mónika párosnak, akik az A1.6 kategória 2. helyét szerezték meg! Így értékelték a hétvégét Móniék.

“Nagy reményekkel érkeztünk Oroszlányba. A legfőbb célunk az volt, hogy gond nélkül célba érjünk és emellett a lehető legtöbb pontot szerettük volna hazavinni. 3. Helyen állunk a 6-os kategóriában, ahol idén már több mint 15-en rajthoz álltak, köztük a miénknél jóval erősebb 2000 cm3 -es autók is. Reális cél azonban a A1.6 kupa győzelem lett volna, de ezen a hétvégén sajnos csak a második hely jutott. Ezúton is szeretnénk gratulálni a győztes párosnak! Ezen kívül az autónk hibátlanul teljesített, kiváló hangulat volt a kocsiban, és a nagy meleg ellenére élveztük a versenyt. 🙂

A Krámpek testvérek is jól érezték magukat, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak. A csapatban mindig jó az összhang és ez látszik az eredményen is. 

“Nagyon jó versenyen vagyunk túl ismét, igaz a pályák nem voltak teljesen ismeretlenek számunkra, de ilyen kialakításban még sosem mentünk rajtuk. Izgalmas volt, hisz gyorsról-gyorsra tudtunk javítani és tizedmásodperces különbségekkel versengtünk az előttünk, mögöttünk lévőkkel, ráadásul a gyűjtőben is mindig jó hangulat volt.
Habár a “hivatalos végeredmény” nem a mi örömünket erősítette, de ahogy a verseny alatt többször is említésre került a versenyzők között, a pályákon elért eredményeinkkel zártuk a versenyt. Technikai problémánk szerencsére nem adódott, legalább is a versenyautóval nem, azon kívül mondhatni mindennél akadt egy kis szerelni való, de a csapat most is szuper volt, így minden gondot tudtak orvosolni. Összességében úgy gondolom ismét fejlődtünk, izgalmakkal teli versenyt tudhatunk magunk mögött és ha minden reményeink szerint fog történni, akkor a Mediterrán rallyn folytatjuk.”

Ifj. Fóti Pétert is megkértük “röviden” foglalja össze rövidre sikerült versenyüket. Köszönjük szépen Peti! 🙂

“Úgy gondolom minden úgy történt, ahogy terveztük, megbeszéltük. Addig a bizonyos második gyorsasági szakaszig…

Az első gyorsaságira menet a szervizparkból fordult elénk Subi a WRC-vel, mikor mi már gumit melegítettünk. Természetesen Subi is ezért indult útnak, így együtt egy közös “tánccal” kezdtünk, ami már egy kicsit fel is spanolt. Örültem magamnak, mint egy kisgyerek, amikor oda engedik a homokozóba várat építeni. 😃

Az első körben úgy gondolom, ahogy át mentünk, annyira nagy baj nem volt vele. Korán volt, reggel volt, egy ébresztő – bemelegitő körnek is szántuk. Ismerkedjünk meg a feladattal!

Mentem már itt Oroszlányban, kétszer is, régen is volt.. 2018 és 2019-ben, tudtuk, hogy fehér, fekete változó aszfaltos pályán fogunk menni, de azért még is.

Harmadik időre volt elegendő a teljesítményünk, úgy hogy nem tudtuk mi a baj… Nem akart forogni az autó úgy, mint előtte mikor be állították az igazi szakik. Beértünk a szervizparkba, majd hamar ki is derült mi a baj. Az egyik üzemanyag fúvókánk a karburátorban nem ott helyezkedett el, ahol annak lennie kellett volna. 😃 Borsodi Tamás (akinek köszönhetem a kis autónk szívét) orvosolta a dolgot, lejárt a szerviz időnk, útnak indultunk a második (akkor még nem tudtuk, hogy az utolsó) gyorsaságira.

Utólag átnézve a videókat, valószínűleg az első lassítóban, vagy előtte kezdődött a baj, ami addig nem mutatta meg magát, hogy orvosolni tudjuk.

Tönkrement a fékünk.

Ahogy említettem az első lassító előtt már bekapott a hátsó fékünk és állóra fékezte az autót, be is forgatott az árokba egy kicsit. Semmi vész, tolattunk egyet, és siettünk is a cél felé.

Jobb nevetni, mint sírni. Nevettünk. Nem állt meg, ez van, megyünk tovább nincs gond, behozható, tartható talán a lemaradás, az utolsó méterig küzdeni fogunk.

Mikor tovább indultunk persze rögtön próbáltam a féket, jó-e, fog-e úgy, ahogy kell neki. Kicsit fura volt, de nem gondoltam volna, hogy ekkora a baj. Szépen lassan kipumpáltam a fékezessel az olajat a rendszerből. Mindig egy picit beljebb fogott a pedál, úgy voltam vele, le megyünk, lesz ami lesz, orvosoljuk a szerviz parkban. Aztán jött az a bizonyos lassító, ami miatt sírtunk.. Hosszabb egyenes, pici bal, egyenes pici bal, nagy fék (kellene) és a lassító. Nem lassult az autó semmit szinte.. Így elég nagy tempóval át romboltunk a lassítón.

Annyiban érdekes ez a pálya, és a rendezés, nem a klasszikus személy autó gumiból építik fel a sorokat, hanem traktor gumiból. A traktor gumi nem kérdez. Kitépte a futóművet a helyéről, eltörte a hűtőnket, és persze a fék sem javult meg az ugratás közben.. 😅

Bennem van küzdő szellem, le akartam menni a gyorsaságiról, de mikor láttam, hogy szökik fel a víz hőmérséklet, azonnal félre álltam, ne tegyük tönkre a motort, hiszen Szeptember 16-17 Pécsen, nekünk végre itthon hazai verseny a Mediterrán Rally.

Az autót kipofozzuk, jobb lesz, mint volt, azt ígérem és gőz erővel, hatalmas lendülettel támadunk Pécsen! Nem titkolt vágy, a dobógon szeretnénk végezni, mint mindenki, de mi szeretnénk állni a legtetején a kategóriánkban! Egy szó mint száz, Pécsen találkozunk, drukkoljatok!” 😁🏁☝️

ZEG Rally Show - Interjú Krámpek Viktóriával

Augusztus 7.-én került megrendezésre a hagyományos zalaegerszegi látvány verseny. Az egyik “versenyzőnk” Krámpek Viktória navigált a Subaru Impreza WRC-ben Csík Zoltán mellett. Megkérdeztük Vikit, hogyan élte meg az eseményt ebben az ikonikus kocsiban…

Most először vettél részt a ZEG rally show-n?

“Nem, múlt évben tesómmal volt szerencsém, most pedig Csík Zolival.”

Korábban ugye mentetek már együtt. Milyen érzés egy ikonikus WRC-ben navigálni? Mesélj egy kicsit erről az élményről.

“Kazincbarcika rallyn megtapasztalhattam már, hogy fantasztikus Zoli mellett ülni, ráadásul ezt az érzést most is tudta fokozni.  Minden alkalommal leírhatatlan élmény és megtiszteltetés Neki és ebben a versenyautóban navigálni, nagyon jól éreztem magam, szuper hétvége volt. 

Bízom benne, hogy sikerült a show szlogenjét a gyorsaságikon alátámasztani (óra helyett élmény) és szerintem 100%-ra kihozta magából meg a csoda autóból is azt, ami miatt valószínűleg a nézők sem bánták, hogy olyan sok pálya tévesztésből adódó navigátor hibával versenyeztünk, sőt bárcsak több büntetést szedtünk volna össze a dupla donutos körökkel meg a pörgés-forgásokkal.”

Ezek szerint probléma nélkül zajlott a versenyetek?

“Az autó mint mindig, most is tökéletesen fel volt készítve a versenyre, hála a szervizeseinknek. Szerencsére most a technika ördöge se szólt közbe, így hiba nélkül, igaz az általánostól eltérően, nem keresztbe gurultunk be a cél ceremóniára.” 🙂

Következő szereplésetek az Oroszlány Rally lesz. Van tapasztalatotok a pályáról?

“Igen, már alig várjuk a hétvégét, hisz újra együtt versenyzünk tesómmal és remélhetőleg a technika is bírni fogja, a többi vasárnap kiderül. Múlt évben a Vértes Rally keretei között, Pusztavám-Oroszlányon kicsit más kialakítással, de mentünk már, fordítva, csak részben volt lehetőségünk.”

Élvezni fogjátok mindketten, ez egy közkedvelt szakasz.

“Biztos, hogy igen és fogjuk is szeretni, hisz ez egy ikonikus pálya, megtisztelő érzés lesz rajta menni.”

2. Babarc Lada Show

Először, de biztosan nem utoljára vettünk részt az eseményen. Rengeteg gyönyörű autó, számos jó program és kitűnő hangulat jellemezte a találkozót. Külföldről is érkeztek szép számmal, így nemzetközinek mondható a történet, ami a meglepően nagy népszerűsége miatt biztosan folytatódik jövőre!

Csemegézzetek képeinkből!

Építési munkálatok

Legújabb tagunk Osváth Bence gőzerővel készül a jövő évre. Ezt a Subarut a Rally 1 ORC kategóriában láthatjátok majd, de előtte az év végi Mikulás Rally-n szeretnék bejáratni! 
Bajusz Krisztián 2101-ese éppen csövezésre vár. Legkésőbb a Szilveszter Rally-n szeretné hadba állítani a kereklámpást.
Folyamatosan beszámolunk majd az autó állapotáról, hisz Krisztián is a kötelékünk tagja.